МЕТОДИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ «ВІД КРЕАТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ ПЕДАГОГА – ДО КРЕАТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ»

Згідно з річним планом роботи професійно-технічного училища №4 м. Полтави на 2021-2022 навчальний рік, з метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, пропаганди ефективного педагогічного досвіду, розкриття практичних можливостей використання інтерактивних технологій та методик, які допомагають зробити освітній процес цікавим, різноманітним, ефективним і демократичним, висвітлення кращих надбань педагогічного колективу з 25 до 29 жовтня в закладі освіти проходив методичний тиждень «Від креативної особистості педагога – до креативної особистості учня».

ДЕНЬ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ МЕТАЛООБРОБНИХ ПРОФЕСІЙ

25 жовтня в рамках проведення методичного тижня методичною комісією металообробних професій проведено педагогічну виставку-ярмарок «План-конспект відкритого уроку», яка продемонструвала цікаві підходи при проведенні уроків викладачів та майстрів виробничого навчання до реалізації головної проблеми методичного тижня.

На виставці – ярмарку найкращими визнано власні методичні розробки уроків викладача професійно-теоретичної підготовки Барило Віктора Юрійовича:

  • Інтегрований урок «Будова та робота приладів зовнішнього та внутрішнього освітлення. Поширення світла в різних середовищах»
  • Урок – презентація з предмета «Спеціальна технологія» з професії «Слюсар з ремонту автомобілів Електрогазозварник» на тему: «Призначення, будова та робота приладів систем запалювання»
  • Методична розробка уроку на тему: Можливі несправності приладів електрообладнання, причини виникнення та роботи по їх технічному обслуговуванню,

та майстра виробничого навчання Павлик Ірини Іванівни:

  • Урок виробничого навчання «Правила нарізання різьби. Контроль різьб. Види дефектів при нарізанні різьби
  • Урок виробничого навчання «Освоєння техніки виконання робіт під час ремонту обладнання систем живлення автомобіля»
  • Урок виробничого навчання «Розбирання та збирання рульового керування»

В перелік компетенцій, за якими планується проведення Всеукраїнських конкурсів професійної майстерності «WORLDSKILLS UKRAINE» у 2021 – 2022 роках включено слюсарні роботи.

Готуючись до І (відбіркового) етапу конкурсу професійної майстерності «WORLDSKILLS UKRAINE», проведено чергове засідання творчої групи методичної комісії металообробних професій нашого училища, де було визначено напрямки роботи по підготовці учня, переглянуто кваліфікаційні вимоги, інфраструктурний лист, технічний опис, конкурсне завдання та відеоматеріали «Майстер-клас за компетенцією «Слюсарні роботи»

ДЕНЬ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ

26 жовтня в рамках проведення методичного тижня власним досвідом роботи ділилися викладачі методичної комісії природничо-математичного циклу.

Питання впровадження в освітній процес підготовки кваліфікованих робітників інноваційних технологій навчання обговорювали на майстер – класі з використання застосунків та сервісів для створення і публікації інтерактивних інформаційно-презентаційних матеріалів та відеоконтенту для дистанційної роботи з учнями, які були презентовані викладачем математики Власенко Юлією Володимирівною. Запропонований додаток Loom – це незвичайна програма, яка дозволяє спілкуватися за допомогою відео. Цей додаток записує відео з екрану або веб-камери зі звуком. Використовувати його можна для спілкування з друзями, запису навчальних і пояснювальних кліпів, презентацій, відео-відповідей. Педагогічні працівники обговорили сучасні інноваційні технології як ефективний спосіб розвитку творчих і професійних здібностей здобувачів освіти, здатних до самоаналізу, саморозвитку, застосування отриманих знань у нестандартних ситуаціях і при розв’язанні задач.

Про використання технології «веб-квест» на уроках розповіла викладач фізики і астрономії Криворотько Катерина Валентинівна, а викладач хімії Горліковська Анастасія Михайлівна поділилась досвідом використання ігрових технологій у навчальній та позаурочній діяльності. Мова йшла про розроблені нею ребуси, кросворди для контролю та закріплення знань, інтерактивні завдання, створені за допомогою онлайн-сервісу LearningApps, про вікторини, естафети, конкурси професійного спрямування.

Підсумовуючи виступи всіх членів методичної комісії природничо-математичного циклу голова методичної комісії Горліковська Анастасія Михайлівна зазначила, що завдяки інтерактивному навчанню освітній процес відбувається за умов активної взаємодії всіх суб’єктів навчання та передбачає моделювання ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем, а це ефективно сприяє формуванню предметних компетенцій майбутніх фахівців.

ДЕНЬ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ПРОФЕСІЙ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

27 жовтня в рамках проведення методичного тижня методичною комісією професій харчової промисловості проведено засідання Школи молодого педагога на тему «Google форма для створення тестів із зворотним зв’язком (формувальне оцінювання)», члени методичної комісії викладач професійно-теоретичної підготовки Олійник Тетяна Василівна, майстри виробничого навчання Коротенко Тетяна Іванівна та Халімон Олеся Сергіївна, мали нагоду поділитися своїм досвідом з даного питання. Адже, на сьогодні педагоги все більше впроваджують формувальне оцінювання, яке дозволяє оцінити і скоригувати процес навчання. Воно потрібне для того, щоб з’ясувати, чи успішно учні засвоюють матеріал, а також визначити, як необхідно будувати процес навчання.

З метою реалізації проблеми методичного тижня голова методичної комісії професій харчової промисловості Первушина Людмила Борисівна провела тренінг з впровадження в роботу викладачів та майстрів виробничого навчання медіа освіти для розвитку креативності педагога «Синхронне і асинхронне навчання». Тому, що на сьогодні це актуально під час проведення освітнього процесу у форматі змішаного навчання і поєднання режимів роботи онлайн та офлайн у різних навчальних групах. Непросто вибрати конкретну комбінацію, яка найкраще підійде для умов, особливостей та обмежень закладу освіти, групи, колективу викладачів, майстрів виробничого навчання і родинної спільноти. Під час тренінгу розглянули докладніше особливості асинхронного та синхронного навчання для онлайнової частини змішаного навчання, їх можливості та виклики.

ДЕНЬ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ СУСПІЛЬНО – ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

28.10.2021 р. в рамках методичного тижня проведено день методичної комісії суспільно – гуманітарного циклу. У ході нього викладач української мови та літератури Рой Тетяна Павлівна презентувала власний педагогічний досвід ” Система роботи викладача з учнями, що мають нахил до вивчення предмета на уроках української мови і літератури та в позанавчальний час”. Тетяна Павлівна звернула увагу на характеристиці обдарованості як сукупності здібностей учня, охарактеризувала її види, визначила критерії обдарованості, зазначила алгоритми, за якими готується до власних уроків. Також вказала на форми і методи роботи з учнівською молоддю.

Цього ж дня викладач англійської мови Посохова Тетяна Костянтинівна провела з учнями 102 групи (професія: Кухар Пекар) відкрите засідання предметного гуртка на тему ” Halloween party по – українськи”. Разом із здобувачами освіти Тетяна Костянтинівна поділилася досвідом використання відеопрезентацій. Було представлено інформацію про особливості святкування цього дня не лише в США, а і в Україні, викладач поділилася інформацією щодо підготовки кулінарних блюд по тематиці свята. Учні групи виготовляли браслети та закладки для книг

ДЕНЬ БІБЛІОТЕКИ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

Педагогічна діяльність – це процес постійної творчості . Але на відміну від творчості в інших сферах ( наука, техніка, мистецтво) творчість педагога не має за мету створення соціально цінного нового, оригінального, оскільки її продуктом завжди залишається розвиток особистості .

Саме тому в рамках проведення методичного тижня було виділено окремий день для практичного психолога. Метою тренінгу, який провела практичний психолог Зубченко Ніна Анатоліївна для педагогічних працівників «Мистецтво бути креативним педагогом» стало визначення рис творчої особистості та умов, що заважають виявленню творчості, розвиток креативних і комунікативних здібностей учасників заняття, сприяння розвитку творчої уяви, допитливості, сміливості та гнучкості мислення.

З задоволенням педагогічні працівники розпочали виконання вправ «Привітання», « Ім’я по колу». Далі складали творчий портрет педагога, визначали креативність, як універсальну рису особистості, підбирали синоніми до кожної букви слова «Креативність», під музику-релакс виконували вправу «Квітка – душа». На етапі рефлексії стали в нагоді вправи «Доторкнися до…» та «Сердечка побажань».

Працюючи креативно, педагогічні працівники зможуть виховати творчо-мислячу робітничу молодь. Адже на сьогоднішній день важливо не лише бути носієм знань, але й власним прикладом спонукати здобувачів освіти до розвитку професійних компетенцій та творчої діяльності.